IT Evolúció Dr. Kutor Lászlóval

2018.02.21

Óbudai Egyetem

Február 15-én a program keretein belül, s még néhány végzős diák  becsatlakozásával lehetőséget kaptunk, hogy megtekintsük az Óbudai Egyetem "IT-Evolúció" című kiállítását, melyet Dr. Kutor László, a kiállítás létrehozója, a tárgyak gyűjtője és szakavatott ismerője mutatott be nekünk. 

Az egyetem jelentős, mennyiségű kiállítási darabbal rendelkezik, így rendkívül élvezetesen utazhattunk az időben a földmérő eszközöktől, abakusztól ,kezdetleges számológépektől , lyukkártyától, a szüleink által használt kütyükön át, a ma használatos telefonokig, tabletekig. Nemcsak az informatika, hanem az elektromosság fejlődését és felhasználását is végignézhettük a hangrögzítés, adatrögzítés eszközeivel együtt, ezzel megismerve az IT alapjait. Mindegyik eszközhöz egy-egy történetet is hallgathattunk, a létrehozóról, a tulajdonosról, így ismertük meg Szentgyörgyi Albert viaszhengeres diktafonját. 

A kiállítás végén vezetőnk megmutatta, hol is jár jelenleg a technika: bemutatott egy kis, inteligens készüléket, mely megértette a beszédet, valamit parancsokat hajtott végre. 

A kiállítás nagyon érdekes volt, rájöttünk, hogy a technológia fejlődése állandó, így biztos vagyok benne, hogy hamarosan új tárgyak kerülnek be az üvegvitrinekbe, bár ma még el sem tudjuk képzelni, mi lesz a következő lépés ebben az evolúcióban.

Opitz Petra 12. a

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el